reklama

Dnes kradnú už aj narodeninové torty

Krádež. Niet asi človeka, ktorý by sa nestretol aspoň raz za život s týmto slovom. V tom lepšom prípade z počutia, v horšom osobne. Dnes som zažil ten horší prípad. Išlo o malú hodnotu, ale práve preto to vo mne vzkypelo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Píše sa 31. október. Sťahuje sa celý národ zo západu na východ. Blížia sa sviatky, keď si spomíname na našich blízkych, čo tu už s nami nie sú. Toto obdobie je však pre našu rodinu ešte v niečom iné, pretože deň pred sviatkom všetkých svätých oslavuje narodeniny moja mama.

Dlho som rozmýšľal, čo by bol pre ňu najlepší darček. Keďže obľubuje sladké, rozhodol som sa, že tento rok jej kúpim ako darček narodeninovú tortu z Cukrárne Elezi.Vybral som tú najkrajšiu a darček bol na svete. Bola veru veľmi pekná, najradšej by som si z nej rovno odkrojil. Nie nie, treba počkať, však dá ochutnať aj nám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak ako celý národ, aj ja som pravidelným cestujúcim na vlakovej linke z nášho hlavného mesta na juh Slovenska . Očakával som veľký nápor cestujúcich, avšak vlak nebol preplnený. Našiel som si miesto v jednom z posledných vozňov súpravy. Torta nebola vysoká, zmestila sa mi do krabice a menšej cestovnej tašky. Nebolo však miesto na držiakoch na batožinu, tak som si tašku uložil pod sedadlo. Miesta pod ním bolo dosť. Nebol to kupé štýl vozňa, ale jeden z tých nových, otvorených.

Tašku som si počas cesty kontroloval asi dva až trikrát, bola tam. Náš vlak mal meškanie asi 20 minút, takže cesta sa nám predĺžila. Oproti mne sedel taký zvláštny starší pán, dosť ukecaný, podľa jeho slov na invalidnom dôchodku a s barličkou. Neobsedel na mieste a stále sa prechádzal. Zvyšní spolucestujúci neboli ničím neobvyklí. Pán vystúpil v Šali a zrazu bolo hneď tichšie. Ja som si pracoval na notebooku do práce a na iné som sa nesústredil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prešli Šurany, Podhájska a ďalšou zastávkou mali byť Levice. Začal som sa baliť. Pozrel som sa pod sedadlo a taška nikde. Asi sa šuchla ďalej ako vlak brzdil. Pozrel som sa pod ostatné sedadlá, nikde jej nebolo. Pozrel som na ostatných cestujúcich, nikto ju v ruke nemal. Niekto mi ju zobral. Čo robiť? Oslovil som sprievodkyňu, ktorá si so mnou prešla celý vagón. Odporučila mi kontaktovať políciu. Nemal som tam však cenné veci okrem torty, celé to mohlo mať hodnotu do 50 eur, polícia by s tým nič nespravila, ani by to neriešili. Sprievodkyňa mi ešte odporučila prezrieť nástupište, či ju náhodou niekto nezobral a potom sa nespamätal. Bolo však prázdne. Prezrel som aj nástupištia MHD, nič. Navštívil som v budove stanice aj straty a nálezy, oni však riešia skôr zabudnuté batožiny v kupé a nie zmiznuté veci. Tiež ma odporučili na políciu, vraj všetky straty sa tam majú hlásiť. Vo vozni sa pritom premlelo iba zopár ľudí, lebo sme boli posledný vozeň druhej triedy v súprave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomil som si, že tú tašku zobral niekto zámerne. Keby sa len pomýlil a zobral zlú, zostala by tam jeho. Dotyčný ma musel sledovať, že nedávam až taký pozor na túto batožinu. Jediné, čomu nerozumiem je, že čo si myslel, že tam nájde. Asi to bol maškrtník, ktorému zavoňala tortička.

Vlakmi z Bratislavy cestujem už osem rokov. Za celý čas sa mi takáto nemilá príhoda nestala. Doteraz som si myslel, že vo vlaku sa mi také stať ani nemôže. Zobral som si poučenie. Odteraz budem preferovať kupé vozne a batožinu, aj keď menej hodnotnú, budem stále mať vyloženú nad hlavou. A hlavne pozorne si všímať spolucestujúcich. Bol to ten zvláštny pán? Asi nie. Bol to nejaký okoloidúci? Bol to niekto kto sedel za mnou? Už sa to nedozviem, snáď mu narodeninová torta aspoň chutila. Ak sa mu bude pri nej čkať, bude vedieť prečo. Nakoniec som teda musel zohnať alternatívny darček na poslednú chvíľu. Potešil aj ten, ale torta by bola oveľa lepšia.

Peter Korenek

Peter Korenek

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pochádzam z mestečka na juhozápade Slovenska. Osud ma vyslal za štúdiom informatiky do Bratislavy. Tu som vyštudoval softvérové inžinierstvo na FIIT STU. Teraz tu pracujem ako softvérový inžinier v najlepšej softvérovej firme na Slovensku :) Vo svojom voľnom čase rád cestujem, športujem a popri tom si občas rád uvažujem s perom na papieri a občas aj prstom po mape. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu